A kép a kisember győzelmét ünnepli, és egy heroikus tettnek, valamint a körülmények szerencsés összjátékának állít emléket. Kiválóan bemutatja azt, hogy nem érdemes kishitűnek lenni, előbb-utóbb mindenkinek sikerülhet elérnie a hőn áhított célt. A kompozíció fekete háttere fejezi ki azt az örök igazságot, hogy a beteljesüléshez nem kell más, csak a férfi, a nő és az alkohol. A háttér egyben egy univerzális igazságot is kifejezésre juttat: az esemény térben és időben bárhol történhetett, és bizonyosan meg is történt már milliószor. Habár látszólag mindkét szereplő a sörösüveget öleli, mintha azért harcolnának, az alapos személő figyelmét nem kerülheti el: valójában egymásra koncentrálnak, az alkohol csak ürügy vágyaink kiélésére. A kép másik jelentésrétege elegáns válasz Leni Riefenstahl Az akarat diadala című 1934-es propagandafilmjére. Míg Riefenstahl szerint a győzelemhez összefogásra és paternalista államra van szükség, addig fotónk egyértelművé teszi: az igazi győzelmet az individuum szintjén kell megélni. Az alkotás a diktatúra elleni harc egyik jelképe, a szélsőséges ideológiák elleni harc fontos szimbóluma.