A képre pillantót a kép háttere és a szereplők viselkedése között vibráló ellentét azonnal hanyatt dönti, egyszersmind az romlatlan erdélyi háttér bemocskolásával sztereotípiáink újragondolására késztet bennünket. A képen ábrázolt fiatalok öltözete (pontosabban annak hiánya) és testtartása félreérthetetlenül kifejezi, hogy nem a magyar történelmi emlékeket jöttek megtekinteni eme érintetlen tájra. A kép központi alakjául az ismeretlen fotós egyértelműen a középső, sárga (az irigységet jelképező) törölközőjét kihívóan fellibentő alakot választotta. Felmerül a kérdés, hogy vajon ő vette rá a többieket a megszokottól eltérő magatartásra? Nem tudjuk nem észrevenni a párhuzamot, hogy a központi alak esetleg éppúgy rontotta meg társait, ahogy a csoport bemocskolja a háttér naiv ártatlanságát. A szereplők öltözete a római fürdők hangulatát idézi meg, egyszersmind párhuzamba állítva az ott uralkodó nemi szabadosságot a fotó alanyainak vélhető életformájával.
A két szélső, egyaránt kék kockás törülközőt viselő alak ragyogóan foglalja keretbe a furcsa csoportot. Balról a második ember gyengéden beleharap a szélső fiú kezébe, ezzel felvillantva annak a lehetőségét, hogy az első benyomásunknál is „durvább” dolgok is megtörténhetnek a képen szereplő fiúk között. Vajon mi lehetett a művész célja ezen kompozícióval? Talán azt akarta sugallni, hogy a homoszexuálisok is ugyanolyan vidám, energikus fiatalok, mint a többiek? Netán a (sztereotípiák szerint) őskonzervatív erkölcsöket valló határon túliak és a modern kor szülöttei közötti ellentétet kívánta ábrázolni? Ezt bizonyára sosem tudjuk már meg.