Ad Man: OBI

2011.08.27. 22:29 Chief Stone

Ad man: OBI

Ebből a videóból kiderül, hogy a németek nem csak jó autókat csinálnak, de a reklámok terén sem feltétlenül utolsók! Az OBI videójában egy igazi klasszikust dolgoz fel vicces szöveggel és modern szitkomos vágástechnikával.

A lényeg egy szóban, hogy vicces. Talán a mai fiataloknak nem annyira, mint egy Mr. T-s snickers reklám, de az Obi nem is nekik akar eladni, hanem egy idősebb réteget céloz meg, akik között pedig nincs olyan, aki ne szeretné a We Will Rock You-t.

A videó bemutatja az áruházat, végigmegy az osztályain, de erre igazából nincs feltétlenül szükség, hiszen mindenki tudja, mit lehet kapni egy Obiban. Az ilyen boltokba a vásárlók ugye általában az akciók miatt mennek be, hiszen van a piacon elég sok Bau Max, Praktiker jellegű vetélytárs. Noha célravezetőbb lehetett volna egy hatalmas leárazást beharangozni, az Obi inkább egy kellemesen humoros image kiépítésén dolgozik a videóban. Megpróbálja megkülönböztetni magát. Ez persze hamvába hullt ötlet, hiszen minden hasonló áruház ezzel a tréfás vonallal próbálkozik (jó az Auchan a béna macskás-egeres szarjával nyilván nem, ahogy a Tesco se a 99 ft-os párizsival). Hogy lehet mégis kitúnni? Jó humorral.

De ha mégse, legalább mi jót nevethetünk a német nyelven, a hülyeségen, és ha legközelebb elmegyünk az Mx autópályán az OBI mellett majd mi is dúdoljuk, Wie wo was weiB OBI. Akkor mégis ért valamit ez a reklám? – ha bemegyünk igen. Márpedig, ha épp nem egy akciós terméket akarunk venni, csak kell valami az áruházban kapható dolgok kínálatából szívesebben megyünk majd a vicces queen reklámos helyre, mint a Reviczky-s Praktikerbe…

Ez a linkelt verzió a leghosszabb, ez TVben így nem futott:

komment

Címkék: obi

süti beállítások módosítása